Winkelwagen

0 producten

  • Winkelwagen

Expert.nl: Beste Service, Persoonlijk Advies en Vertrouwd Dichtbij!

Garantie & Reparatie

Bij Expert geniet u altijd van de Beste Service. Wij zullen u zo goed mogelijk adviseren en informeren bij uw aankoop. Maar ook daarna! Want bij Expert heeft u altijd Hulpgarantie. Is er iets niet goed? Of heeft u een vraag? Is uw product defect? Expert lost het altijd voor u op!

Servicetip van Expert?

Geef bij aankoop duidelijk aan wat u van het apparaat dat u wilt aanschaffen verwacht. Zonder deze informatie kan de verkoper u niet het juiste Persoonlijke Advies geven.

 

Wettelijke garantie

U heeft altijd recht op een wettelijke garantie bij aanschaf van een product en u mag verwachten dat een product geschikt is voor normaal gebruik. Kort gezegd heeft u recht op een deugdelijk apparaat en zijn wij aansprakelijk als het product defect is. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat u netjes gebruik maakt van uw aankoop. De volgende gevallen vallen niet onder de wettelijke garantie:

  • Beschadigd of defect door opzet
  • Ondeskundig gebruik
  • Geen onderhoud of onjuist onderhoud
  • Bedrijfsmatig gebruik
  • Reparatie door derden
  • Normale slijtage

Ook in deze gevallen laten we u uiteraard niet met een defect product zitten, maar helpen we u graag.

 

Fabrieksgarantie

Fabrikanten geven u vaak de garantie dat uw product na aankoop 1 of 2 jaar mee zal gaan. Valt de reparatie onder de voorwaarden van de fabrieksgarantie en is het defect te wijten aan het product zelf? Dan worden er geen kosten in rekening gebracht voor reparatie of vervanging. De reparatie wordt uitgevoerd door uw lokale Expert of door de servicedienst van het merk.

 

Expert heeft minimaal 2 jaar fabrieksgarantie

Expert geeft u minimaal 2 jaar fabrieksgarantie op het volledige assortiment. Uitgezonderd accu’s, adapters & accessoires, waarop de fabrieksgarantie beperkt is tot 6 maanden.

 

Extra garantie

Als Expert geven we u de mogelijkheid om uw garantie uit te breiden middels een All-Risk polis. Denk bijvoorbeeld aan een dagelijks ongelukje als het laten vallen van uw laptop. Meer informatie treft u hier aan.


Expertgarantie

Expert geeft regelmatig gratis Expertgarantie op geselecteerde producten in de folder of tijdens andere acties. De Expertgarantie geldt alleen voor de aankopen van geselecteerde producten gedaan in de actieperiode en werkt niet met terugwerkende kracht. U herkent de deelnemende producten aan het Expertgarantie logo. Producten die niet zijn voorzien van het logo, doen dus niet mee aan de actie. Na aankoop van een deelnemend product ontvangt u een vermelding van de betreffende Expertgarantie op uw kassabon.

Uitzonderingen van kosteloze reparatie bij de Expertgarantie:

  • Beschadigingen of defecten door opzet of grove nalatigheid
  • Ondeskundig gebruik
  • Geen onderhoud of onjuist onderhoud
  • Bedrijfsmatig gebruik
  • Reparatie door uzelf of door derden
  • (Over)verhitting door of blootstelling aan verwarmingsbronnen
  • Sprake van buiten komende onheilen (zoals brand, bliksem, waterschade, val- of stootschade)
  • Accu’s, accessoires en toebehoren zijn uitgesloten van de 48 maanden fabrieksgarantie
  • Het defect is ontstaan door een virus, illegale software of na onjuiste installatie van software

Indien herstel niet mogelijk is omdat het Actieapparaat een totaalschade heeft geleden, wordt de schade niet hersteld, maar de dagwaarde van het apparaat vergoed.

 


Reparatie of vervangen

In eerste instantie zullen wij uw product binnen een redelijke termijn proberen te repareren of de reparatie laten uitvoeren via een reparatiebedrijf. De termijn is afhankelijk van uw klacht en het soort product en in veel gevallen hebben we in de winkel een vervangend apparaat voor u.

Als repareren niet lukt, zullen wij u een nieuw en vergelijkbaar artikel aanbieden. Mocht vervangen voordeliger zijn dan repareren dan zullen wij dit ook voor u doen.

Was uw aankoop bij levering niet compleet? Mist bijvoorbeeld de afstandsbediening van uw TV of de gebruiksaanwijzing van uw wasmachine? Dan leveren we het missende onderdeel snel na.

 

Kosten bij reparatie of vervanging

Gaat uw aankoop defect binnen de eerste 2 jaar en is dit te wijten aan het product zelf? Dan is de reparatie geheel kosteloos. Ontstaat het defect na de eerste 2 jaar, maar wel binnen de gebruiksduur? Verlengd de reparatie daarnaast de gebruiksduur van uw product? Dan betaalt u een deel van de reparatiekosten. Dit deel is afhankelijk van hoe lang u gebruik heeft kunnen maken van uw aankoop. 

Hierbij maken wij gebruik van de richtlijn van onze brancheorganisatie Uneto-VNI en meer informatie over de wijze van berekening vindt u hier.

Heeft u uw laptop per ongeluk laten vallen? Bent u vergeten de koffiemachine goed te onderhouden? Dat zijn vervelende situaties, maar wij helpen u ook in dit geval graag. In deze gevallen zijn de reparatie- of vervangingskosten voor uw rekening. Hoe Expert omgaat met garantie en welke kosten voor eigen rekening zijn kunt u gemakkelijk zien in een overzichtelijk stroomschema.

Lukt reparatie of vervanging niet binnen een redelijke termijn? Dan krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug.

 

Reparatie of defect melden?

U dient een reparatie of defect uiterlijk binnen 2 maanden na het ontstaan te melden. 

 

Verdere informatie

Op alle aankopen zijn de algemene voorwaarden van de UNETO VNI van toepassing. Geschillen kunt u voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Elektro. Kijk voor meer informatie op www.sgc.nl.